Print Email Facebook Twitter Optimalisering diepgang van een schip Title Optimalisering diepgang van een schip Author De Boer, H. Contributor Bijker, E.W. (mentor) Van Dijk, J.J. (mentor) Faculty Civil Engineering and Geosciences Department Hydraulic Engineering Programme kustwaterbouwkunde Date 1985-05-01 Abstract Indien schepen gebruik maken van een bepaalde vaargeul,zijn er diverse optimalisaties te maken.Het grootste onderscheid gaat hierbij tussen geulvariabelen,zoals breedte en diepte, en scheepsvariabelen,zoals scheepstype,snelheid en diepgang. ln het afstudeerwerk is bekeken welke optimalisaties gemaakt dienen te worden indien schip, lading en traject gegeven zijn. Het blijkt dat er,bij schepen die een bepaald traject bevaren,vier belangrijke variabelen zijn,welke geoptimaliseerd dienen te worden. Deze variabelen zijn de diepgang en snelheid van het schip,de maximale golfhoogte waarbij nog wel gevaren mag worden en de waterstand, in een getijperiode,waarop men de belading afstemt. De optimale diepgang kan worden bepaald met behulp van een onkostenoptimalisatie, waarin de onkosten door ladingvermindering ten opzichte van een bepaald niveau,de verwachting van de onkosten door het raken van de bodem en de verwachting van de onkosten door tijdverlies (o.a. ten gevolge van wachten) verwerkt zijn. Subject vaargeuldiepgangschipbelandingoptimalisatie To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:03211b44-4cdd-4016-a6a8-8bdb55b73b1c Part of collection Student theses Document type master thesis Rights (c) 1985 De Boer, H. Files PDF Boer_de1985a.pdf 23.51 MB PDF Boer_de1985b.pdf 1.51 MB Close viewer /islandora/object/uuid:03211b44-4cdd-4016-a6a8-8bdb55b73b1c/datastream/OBJ1/view