Print Email Facebook Twitter Synergie tussen HRM en digitale dienstverlening? Onderzoek naar de kostendoelmatigheid bij burgerzaken en het gecombineerde effect van HRM en digitale dienstverlening Title Synergie tussen HRM en digitale dienstverlening? Onderzoek naar de kostendoelmatigheid bij burgerzaken en het gecombineerde effect van HRM en digitale dienstverlening Author van Hulst, B.L. (b.l.vanhulst@tudelft.nl) Groot, H. Date 2013-11-28 Abstract Synergie tussen HRM en digitale dienstverlening? is een studie naar de kostendoelmatigheid bij burgerzaken en het gecombineerde effect van HRM en digitale dienstverlening. In de studie zijn de ingezette HRM en digitale dienstverlening gerelateerd aan de kostendoelmatigheid van de afdeling Burgerzaken. Voor de inzet van zowel HRM als digitale dienstverlening wordt een positief effect gevonden op de kostendoelmatigheid. Het synergie-effect wordt echter niet gevonden, er is geen extra toename van de kostendoelmatigheid door de gecombineerde inzet van HRM en digitale dienstverlening. Het loont wel om instrumenten selectief in te zetten, omdat niet ieder instrument evenveel bijdraagt aan een verhoging van de kostendoelmatigheid. Verder blijkt de leiderschapsstijl van de manager sterk van invloed op de kostendoelmatigheid. Subject digitale dienstverleningHRMburgerzakenRePEc Classification C21D24H41 To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:3be59c57-70e4-4089-b363-643c72bf74a6 Series Technology, Policy and Management Part of collection Institutional Repository Document type working paper Files PDF TUD_Burgerzaken_def.fior.pdf 3.04 MB Close viewer /islandora/object/uuid:3be59c57-70e4-4089-b363-643c72bf74a6/datastream/OBJ/view