Print Email Facebook Twitter Micro dynamisch verkeersmanagement: Het geven van individuele aanwijzingen aan automobilisten ter verbetering van de doorstroming Title Micro dynamisch verkeersmanagement: Het geven van individuele aanwijzingen aan automobilisten ter verbetering van de doorstroming Author Bouma, I. Contributor Van Arem, B. (mentor) Daamen, W. (mentor) Wiggenraad, P.B.L. (mentor) De Schutter, B. (mentor) Faculty Civil Engineering and Geosciences Department Transport and Planning Programme Transport and Planning Date 2011-02-01 Abstract Suboptimaal weggebruik leidt bij hogere intensiteiten tot een slechtere benutting van de beschikbare infrastructuur en daarmee mogelijk tot files. In dit onderzoek is geanalyseerd of het geven van individuele aanwijzingen aan automobilisten een positief effect heeft op de verkeersdoorstroming en de stabiliteit. Voor twee verkeerssituaties, namelijk het eerder anticiperen op langzamere voertuigen en verbeteren van het invoegproces, is door simulaties met Fosim aangetoond dat het geven van de individuele aanwijzingen tot een verbeterde doorstroming en een stabielere verkeersstroom leidt. Subject individuele aanwijzingendoorstromingverkeersmanagementstabiliteitsuboptimaal weggebruik To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:457aa803-d347-49e5-a6d4-cb3191da4524 Part of collection Student theses Document type master thesis Rights (c) 2011 Bouma, I. Files PDF Micro_dynamisch_verkeersm ... gement.pdf 1.77 MB Close viewer /islandora/object/uuid:457aa803-d347-49e5-a6d4-cb3191da4524/datastream/OBJ/view