Print Email Facebook Twitter (Serious) gaming in de publieke sector: Meer dan een trukendoos? Title (Serious) gaming in de publieke sector: Meer dan een trukendoos? Author Mayer, I.S. Faculty Technology, Policy and Management Department Multi Actor Systems Date 2009-07-01 Abstract Het valt moeilijk te ontkennen dat spelsimulaties, of serious games, intrigerende instrumenten zijn om te experimenteren en te leren; niet alleen als didactiek of voor bedrijfs- en managementtrainingen maar ook in het kader van beleids- en organisatieontwikkeling in de publieke sector. Ondanks de huidige aandacht voor (serious) gaming is de ontstaansgeschiedenis van gaming voor beleid relatief onbekend. In het themanummer in 1995 ontbreekt een stevige terugblik. Daardoor kan het misverstand ontstaan dat serious gaming een recent en nieuw fenomeen is. Inzicht in de ontwikkeling van gaming voor beleid is van belang om de (on)mogelijkheden van serious gaming voor beleid in perspectief te plaatsen. In deze bijdrage verkennen we de historische en theoretische fundamenten van gaming voor beleid en bestuur. To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:7b396c45-1a7f-40c6-b2c5-d00ab2dffaaa Publisher Vereniging voor Bestuurskunde ISSN 0927-3387 Source Bestuurskunde, (3), 2007 Part of collection Institutional Repository Document type journal article Rights (c) 2009 Mayer, I.S. Files PDF Mayer_2009.pdf 213.61 KB Close viewer /islandora/object/uuid:7b396c45-1a7f-40c6-b2c5-d00ab2dffaaa/datastream/OBJ/view