Print Email Facebook Twitter Academische communicatieve vaardigheden, wat zijn dat eigenlijk voor dingen? Een aanzet voor afbakening van het domein Title Academische communicatieve vaardigheden, wat zijn dat eigenlijk voor dingen? Een aanzet voor afbakening van het domein Author Kam, A.E. Faculty Technology, Policy and Management Department Instituut Techniek & Communicatie Date 2012-01-21 Abstract Afbakening van het domein van academische communicatieve vaardigheden is om verschillende redenen nodig. In dit artikel wordt beschreven welke wettelijke en organisatorische kaders van toepassing zijn voor het domein van de academische communicatieve vaardigheden. Vervolgens wordt een mindmap gepresenteerd die een aanzet vormt voor de afbakening van het domein. In deze mindmap staat de academisch gevormde student centraal. In deze student komen academisch denken en academisch handelen samen. Zowel het denken als het handelen zijn uitgesplitst in een aantal componenten. De bruikbaarheid van de mindmap wordt geïllustreerd aan de hand van een uitwerking van de vaardigheid ‘omgaan met bronnen’. De afbakening van het domein van de academische communicatieve vaardigheden aan de hand van een dergelijke mindmap vormt een handig instrument voor onderwijsontwikkeling, onderlinge visie-ontwikkeling tussen docenten en curriculumontwikkelaars, personeelsbeleid en onderzoek. Subject academische communicatieve vaardighedendomeinafbakeningmindmap To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:d8851418-f6cc-47ff-8290-d69af8db3be3 Publisher Netwerk Academische Communicatieve Vaardigheden (NACV) ISBN 978-90-818277-0-6 Source Expertmeeting Netwerk Academische Communicatieve Vaardigheden 2012, 1-10. (2012) Part of collection Institutional Repository Document type conference paper Rights (c) 2012 Kam, A.E. Files PDF 288000.pdf 371.57 KB Close viewer /islandora/object/uuid:d8851418-f6cc-47ff-8290-d69af8db3be3/datastream/OBJ/view