Print Email Facebook Twitter Rekenmodel voor extra duinafslag ten gevolge van een gradiënt in het langstransport als gevolg van een kromming van de kustlijn Title Rekenmodel voor extra duinafslag ten gevolge van een gradiënt in het langstransport als gevolg van een kromming van de kustlijn Author Dilling, D. Visser, C. Corporate name Rijkswaterstaat Project TAW/ENW Date 1984-04-01 Abstract Om het toepassingsgebied van de leidraad duinafslag te vergroten wordt in deze notitie een afschatting gemaakt van een eventueel verlies aan zand ten gevolge van een kromming van de kustlijn. Dit verlies is het gevolg van een gradiënt in het langstransport tijdens een stormvloed. In het onderzoek naar de invloed van een gradiënt in het langstransport op de mate van duinafslag is in de eerste plaats getracht om door analyse van natuurraetingen tot een uitspraak te kunnen komen. Een onderzoek hiernaar door Kraayenbrink en Leeuwenstein [4] werd in 1980 afgerond. Dit onderzoek werd mede begeleid door de Adviesdienst Vlissingen van de Rijkswaterstaat. Hierbij werd getracht een verband te leggen tussen de veranderingen in zandvolumen in diverse raaien loodrecht op de kust en de opgetreden stormvloeden voor een aantal locaties waar sprake kon zijn van een mogelijke gradiënt-invloed. Uit dit onderzoek kwam naar. voren dat de kwaliteit van de beschikbare profielmetingen, alsmede de frequentie van uitvoering hiervan in feite de oorzaak waren, dat de invloed van een "gradiënt" op duinafslag kwalitatief noch kwantitatief vastgesteld kon worden. Subject duinafslaglangsgradiënt Classification TPG190120 To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:f2df2b1a-75c2-46b8-878e-1d2b8b953204 Publisher COW (Centrum Onderzoek Watekeringen) Source COW rapport Part of collection Hydraulic Engineering Reports Document type report Rights © 1984 Rijkswaterstaat Files PDF C1_84_13Rekenmodelvoorext ... nsport.pdf 1.67 MB Close viewer /islandora/object/uuid:f2df2b1a-75c2-46b8-878e-1d2b8b953204/datastream/OBJ/view