Print Email Facebook Twitter Touch screen user interface design for Service Title Touch screen user interface design for Service Author Haasnoot, E. Kuijpers, J. Contributor Van Nieuwenhuizen, P. (mentor) Faculty Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science Date 2012-03-30 Abstract Het onderhouden van printers is een complexe taak waar service monteurs speciaal voor opgeleid moeten worden. De technicus heeft een heel scala aan software tools tot zijn beschikking om deze taak beter uitvoerbaar te maken. Onder andere de Software Engineering 1 (SE1) afdeling binnen het Research & Development departement van Océ Technologies B.V. in Venlo werkt aan het verbeteren van deze software tools. Voor het repareren en onderhouden van printers staan er drie grote software pakketten tot de monteur zijn beschikking, zogenaamde service software tools. Dit zijn het Service Diagnostic System (SDS), de Star tool suite en het Technical Service Manual (TSM). Alle drie deze software pakketten zijn aan vernieuwing toe en onder andere SE1 is druk bezig de nodige software aan te pakken. In de huidige organisatie binnen Océ is het niet de taak van SE1 om bepaalde delen van de service software tools aan te pakken. Het doel van onze opdracht is daarom te kijken naar delen van de software pakketten waar bedrijfstakken binnen Océ goed samen kunnen werken (waar dat nu nog niet gebeurd) en te onderzoeken waar verbeteringen mogelijk zijn. Dit hebben we gedaan door ons eerst op de service tooling te oriënteren, waarna wij onszelf het beste zagen werken aan het TSM. Het TSM is een documentatie systeem waarin alle kennis die Océ heeft over zijn printers gepresenteerd wordt. Plannen voor ons nieuwe TSM systeem, genaamd DynamicTSM, zijn hierna uitgewerkt en deels geïmplementeerd. Het uiteindelijke product is een prototype van het DynamicTSM systeem dat wij ontworpen hebben aan de hand van 5 verschillende ‘entry-points’. Dit zijn Diagnose door Error Codes, Diagnose door Symptomen, Preventive Maintenance, Modification en Installation. De 5 entry-points voor het DynamicTSM zijn ook de 5 redenen waarom een monteur bij een klant op bezoek gaat. Voor elk van de entry-points hebben wij ‘documentatie pagina’s’ ontworpen, waarvan alleen de Diagnose door error codes pagina’s geïmplementeerd zijn. De informatie die nodig is om de pagina’s te vullen wordt uit de bron XML bestanden van het huidige TSM gehaald. Uiteindelijk is gebleken dat er geen 1 op 1 conversie mogelijk is van het normale TSM naar het DynamicTSM, omdat de bron XML niet goed gestructureerd is. Hierom hebben wij een aantal aanbevelingen gedaan die de structuur van de bron XML verbeteren. Ten einde onze aanbevelingen te implementeren zullen er wijzigingen in de bron TSM aangebracht moete worden. Dit kan stapsgewijs gebeuren, bepaalde wijzigingen in de bron zullen bepaalde aanbevelingen mogelijk maken. Uiteindelijk zal er wel een redelijk deel van het TSM op de schop moeten om alle functionaliteit van ons DynamicTSM te kunnen benutten. Dit heeft als voordeel dat er, naast het implementeren van het DynamicTSM, nog veel meer gedaan kan worden met het TSM door de computer. Zeer waarschijnlijk ook functies waar wij niet eens aan gedacht hebben. To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:26403ec9-46c1-435a-940d-6d5e64080f30 Part of collection Student theses Document type bachelor thesis Rights (c) 2012 Haasnoot, E.Kuijpers, J. Files PDF Eindverslag_Erwin_Haasnoo ... sie2-1.pdf 802.65 KB Close viewer /islandora/object/uuid:26403ec9-46c1-435a-940d-6d5e64080f30/datastream/OBJ/view