Print Email Facebook Twitter Delta: Participatie en Social Learning in de Delta - Inventarisatie werkvormen Title Delta: Participatie en Social Learning in de Delta - Inventarisatie werkvormen Author Bouma, J.J. Date 2008-12-01 Abstract Deze rapportage is tot stand gekomen vanuit het project ‘Delta – Participatie en Social Learning in de Delta’, Werkpakket 2 – Werkvormen en Instrumenten. Deze rapportage vormt deelresultaat 4 en bevat de volgende elementen: - Overzicht beschikbare werkvormen en instrumenten - Methode voor toepassing werkvormen en instrumenten - Verslag over voortgang ontwikkeling werkvormen en instrumenten Context en besluitvormingsproces. Het social learning proces van ‘learning together to manage together’ (HarmoniCOP, 2005) betreft een specifieke invulling van interactieve besluitvorming en wordt gekenmerkt door een aantal zaken: - vroegtijdige en gelijkwaardige betrokkenheid van alle relevante actoren; - heldere procesarchitectuur: duidelijkheid over speelveld en regels; - werken aan het komen tot een gedeelde probleemdefinitie; - werken aan een gedeelde kennisbasis; - het open en inzichtelijk communiceren over en tijdens het afwegingsproces. Binnen het project Delta wordt de koppeling gelegd tussen participatie en social learning. Ten behoeve daarvan wordt expliciet aandacht besteed aan de werkvormen en instrumenten (WP2). Deze worden gekoppeld aan het besluitvormingsproces. Subject DeltaParticipatie en Social LearningInventarisatie werkvormenWerkvormen en instrumentenCT07.30Delft ClusterLeven met WaterCT07.30.00 To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:81f1b817-6ec8-41c3-8eff-aeed05559455 Publisher Delft Cluster Part of collection Institutional Repository Document type report Rights (c) 2008 Bouma, J.J. Files PDF 070703_rapp_delta_instrum ... en_def.pdf 329.44 KB Close viewer /islandora/object/uuid:81f1b817-6ec8-41c3-8eff-aeed05559455/datastream/OBJ/view