Print Email Facebook Twitter Optimalisatie en modellering van vertraging in verkeersnetwerken Title Optimalisatie en modellering van vertraging in verkeersnetwerken Author De Zeeuw, W. Contributor Van der Woude, J.W. (mentor) Lin, H.X. (mentor) Faculty Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science Department Applied mathematics Date 2015-07-16 Abstract In dit verslag worden twee verschillende modellen bekeken om vertraging die opgelopen wordt door weggebruikers in verkeersnetwerken te modelleren en te minimaliseren. De modellen worden gecontroleerd en geverifieerd met onder andere Maple en de stelling van Tellegen. Bij beide modellen worden voorbeelden gegeven en uitgerekend. Dit gebeurt zowel analytisch als met Matlab. De paradox van Braess wordt aangetoond en toegelicht. Verder worden er aanpassingen gedaan aan de modellen zodat deze beter werken en meer netwerken kunnen dienen en opdat de paradox van Braess omzeild kan worden. Er dienen nog een aantal aspecten verbetert te worden. Deze kunnen gevonden worden in de discussie. Subject verkeersnetwerkenoptimalisatievertragingBraessTellegen To reference this document use: http://resolver.tudelft.nl/uuid:b90207fd-7c6c-4327-a68a-a130d7d920bc Part of collection Student theses Document type bachelor thesis Rights (c) 2015 De Zeeuw, W. Files PDF Wessel_de_Zeeuw_-_Optimal ... werken.pdf 1.43 MB PDF Appendix_Matlab.pdf 745.5 KB Close viewer /islandora/object/uuid:b90207fd-7c6c-4327-a68a-a130d7d920bc/datastream/OBJ1/view